رشد کسب وکار

۵ استراتژی رشد کسب و کار

استراتژی رشد تجارت

استراتژی رشد به شرکتها اجازه می دهد تجارت خود را گسترش دهند. با استفاده از روش هایی مانند افزودن مکانهای جدید، سرمایه گذاری در جذب مشتری یا گسترش یک خط تولید، می توان رشد را افزایش داد. صنعت و بازار هدف یک شرکت بر روی هر یک از استراتژی های رشدی که انتخاب کنید، تأثیر می گذارد. استراتژی را انتخاب کنید، گزینه های موجود را در نظر بگیرید و آن را در برنامه کاری خود قرار دهید. بسته به نوع شرکتی که می سازید، استراتژی رشد شما ممکن است جنبه هایی از جمله موارد زیر را داشته باشد:

  • افزودن مکان های جدید
  • سرمایه گذاری در جذب مشتری
  • فرصت های حق رای دادن
  • گسترش خط تولید
  • فروش آنلاین محصولات از طریق چندین سیستم عامل

صنعت خاص و بازار هدف شما بر تصمیمات شما تأثیر می گذارد، اما تقریباً این موضوع جهانی است که جذب مشتری جدید نقشی اساسی بازی کند.

چگونه یک شرکت را با موفقیت رشد دهیم

  • از الگوی استراتژی رشد استفاده کنید.
  • منطقه هدف خود را برای رشد انتخاب کنید.
  • تحقیقات بازار و صنعت را انجام دهید.
  • اهداف رشد را تعیین کنید.
  • پلن خود را برنامه ریزی کنید.
  • ابزارها و نیازهای رشد خود را تعیین کنید.
  • برنامه خود را اجرا کنید.

1. از الگوی استراتژی رشد [ابزار پیشنهادی] استفاده کنید.

بدون برنامه ریزی و مستند سازی مراحل استراتژی رشد خود، پا به عرصه نگذارید. ما توصیه می کنیم برای اینکار با یک کوچ مشورت کرده و بر روی دستورالعمل ها و روند مورد نظر خود برای رشد در سازمان کار کنید.

البته اگر نمیداند کوچ کیست مقاله کوچینگ را مطالعه نمایید.

(یادگیری مهارت های کوچینگ و تبدیل شدن به یک کوچ حرفه ای همرا با مهام کوچ)

2. منطقه هدف خود را برای رشد انتخاب کنید.

بسیار خوب است که شما می خواهید تجارت خود را توسعه دهید، اما دقیقاً در چه زمینه‌ای می خواهید رشد کنید؟ برنامه رشد کسب و کار شما باید زمینه های خاصی از رشد را فراهم کند. محورهای مشترک ابتکارات رشد استراتژیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رشد در تعداد کارمندان.
  • گسترش فضای فعلی دفتر، فروشگاه و یا انبار.
  • افزودن مکان ها یا شعبات جدید کسب و کارتان.
  • گسترش به مناطق، مکانها، شهرها یا کشورهای جدید.
  • افزودن محصول (های) جدید و یا خدمات جدید.
  • گسترش مکان های خرید (به عنوان مثال فروش در فروشگاه های جدید یا راه اندازی یک فروشگاه آنلاین).
  • رشد درآمد و یا سود.
  • رشد مشتری و یا نرخ جذب مشتری.

این امکان وجود دارد که برنامه رشد شما شامل چندین طرح ذکر شده در بالا باشد، که منطقی است، بهترین رشد با بیشترین تلاش حاصل می شود. به عنوان مثال، رشد فروش واحد شما منجر به رشد درآمد و احتمالاً افزایش مکان های حضور شما و افزایش فروش می شود.

3. انجام تحقیقات بازار و صنعت.

در اجرای استراتژی رشد پس از انتخاب آنچه می خواهید رشد دهید، باید توجیه کنید که چرا می خواهید در این منطقه رشد کنید (و آیا رشد در این بخش ها امکان پذیر است). انجام تحقیق در مورد صنعت شما بهترین راه برای تعیین این است که آیا رشد مورد نظر شما ضروری و امکان پذیر است یا خیر. به عنوان مثال می توان به اجرای نظرسنجی ها و گروه های متمرکز با مشتریان موجود و بالقوه یا جستجوی تحقیقات موجود صنعت اشاره کرد. دانش و حقایقی که در این مرحله کشف می کنید انتظارات و اهداف رشد را برای تعیین بهتر یک جدول زمانی، بودجه و هدف نهایی شکل می دهد. که ما را به مرحله چهار می کشاند.

4. اهداف رشد را تعیین کنید.

هنگامی که تعیین کردید چه چیزی را می خواهید رشد دهید و اینکه چرا رشد قصد دارید در آن رشدی داشته باشید، مرحله بعدی تعیین میزان رشد شماست. این اهداف باید براساس خواسته های شما برای ایفای نقش در جایی باشد که می خواهید سازمانتان در آن ایده آل باشد، اما همچنین باید قابل دستیابی و واقع گرایانه باشد، به همین دلیل تعیین هدف بر اساس تحقیقات صنعت بسیار ارزشمند است. در آخر، مراحل کمی سازی اهداف خود را از نظر معیارها و جدول زمانی انجام دهید. هدف از “افزایش فروش 30 درصدی سه ماهه بعدی” بسیار واضح تر از “افزایش فروش” است.

5. برنامه عمل خود را برنامه ریزی کنید.

در مرحله بعدی، با یک استراتژی رشد دقیق، چگونگی دستیابی به اهداف خود را مشخص کنید. باز هم پیشنهاد می کنیم یک برنامه دقیق استراتژی رشد را بنویسید تا درک بهتری از عملکرد تیم خود را بدست آورید. این برنامه عملیاتی باید شامل لیستی از موارد اقدام، مهلت تعیین شده، تیم ها یا افراد مسئول و منابع برای دستیابی به هدف رشد شما باشد.

مدیریت کسب و کار با رضا پودینه

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *